myUNITED
 
menu

alarm Aankondiging

​Momenteel zijn er geen storingen gemeld.

chat Klantenservice

Meld je aan via onze online klantenzone en beheer zelf je diensten; raadpleeg en wijzig je gegevens, bekijk en betaal je facturen.
 

Contacteer een medewerker van onze klantenservice: 016 44 92 31
(elke werkdag van 8u30 tot 12u30 en van 13u tot 17u) of via info@united-telecom.be.

Kies een categorie

Klant worden

Mobiel

Hoe een nummeroverdracht naar United Telecom aanvragen?

Wanneer je online bestelt of onze bestelbon aan onze klantendienst bezorgt, volstaat het om aan te geven dat je je huidige gsm-nummer wilt behouden. Wij bezorgen je een nieuwe simkaart en zorgen gratis voor de overdracht van je nummer naar United Telecom. Je betaalt éénmalig een administratieve kost van €15,00.

Wanneer je ons de ingevulde bestelbon bezorgt, vragen wij je ook om een kopie van je identiteitskaart bij te voegen.

Indien je bij je huidige operator een abonnement hebt, moet je ook de laatste factuur van je vorige operator toevoegen. Aan de hand van de (facturatie)gegevens van je huidige operator wordt de overdracht van je nummer zo snel mogelijk door ons geregeld.

Vaste Lijn

Om je gesprekken via United Telecom te laten verlopen (CPS), is het nodig dat je over een telefoonlijn van Proximus beschikt. Je kan je bestaande telefoonnummer behouden en betaalt je abonnementsgeld (22,13€/incl. BTW) aan Proximus. Voor de gevoerde gesprekken ontvang je maandelijks een factuur en gespreksdetails van United Telecom. Er wordt geen abonnementsgeld door United Telecom aangerekend en je stapt eruit wanneer je wil.

Internet

Je plaatst je bestelling online en wij controleren of VDSL beschikbaar is op je adres. Technische specificaties en details kan je terugvinden bij onze internetproducten.

Settings Mobile

Instellingen mobiel internet

Naam: mobiel internet
APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Paswoord: web
Proxy: No Proxy Server
Server: Geen
MMSC: Geen
MMS-Proxy: Geen
MMS-Poort: Geen
MCC: 206
MNC: 20
APN-Type: Default
SMTP: mail.internetmail.be
DNS prim en sec: dynamic

MMS-instellingen

Home Page: http://mmsc.be
APN: mms.be
IP-Port: 9201 (for wap 1.0) / 8080 (for wap 2.0)
IP-Adres: 217.72.235.1
Gebruikersnaam: mms
Paswoord: mms

Je kan de instellingen zelf in je gsm invoeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je toestel.

LET OP: Schakel, na het invoeren van de instellingen, je toestel even uit en opnieuw aan, zodat de verschillende instellingen goed kunnen worden doorgevoerd.

Storingen Internet

Een technisch probleem? In de meeste gevallen hoef je onze klantendienst niet eens te bellen. Vaak kan je een technische storing zelf oplossen.

Controleer eerst de kabels en controleer of alle apparaten aan staan. Als je een draadloze telefoon hebt, controleer dan of de batterijen opgeladen zijn. Vergeet niet je telefoon terug in het basisstation te zetten.

Controleer of alle apparaten onderling correct aangesloten zijn. Controleer eerst de kabels van de modem. Zet al je apparaten uit en vervolgens weer aan. Het heropstarten van het materiaal is vaak voldoende om de meest voorkomende problemen op te lossen. Herstart eerst je computer, gsm, tablet, telefoon, fax, enz.

Herstart vervolgens je modem. Ga ook na wat de stand van de controlelampjes op je modem is. Als een van de lampjes niet brandt is er niet noodzakelijk een probleem.

Heb je niettemin toch nog een probleem, contacteer dan onze klantendienst via het nummer 016/44 92 31 of via e-mail: info@united-telecom.be.

Storingen vaste lijn

Deze info is enkel van toepassing voor klanten die gebruik maken van CPS (Carrier Pre Select) en dus nog over een Proximus telefoonlijn beschikken. Indien je hinder ondervindt met je vaste telefonie, is het belangrijk om eerst na te gaan of het probleem zich bij United Telecom of bij Proximus bevindt.

  1. Wanneer je problemen ondervindt met zowel uitgaande als inkomende gesprekken, dan wend je je rechtstreeks tot de klantendienst van Proximus op het nummer 0800/22.400.
  2. Indien je geen uitgaande gesprekken meer kan voeren vragen we je eerst een testgesprek te voeren met 1551 voor het nummer dat je tracht te bereiken. (vb. 1551016123123). Door deze test schakel je United Telecom uit en verloopt dit gesprek over Proximus.
    • Komt dit testgesprek ook niet tot stand dan ligt het probleem bij de bestemmeling of heb je een verkeerd nummer ingegeven.
    • Indien je dit gesprek wel zonder enig probleem kan voeren, hebben wij van jou volgende gegevens nodig:
      • Het telefoonnummer waarmee je de oproep probeerde te voeren.
      • Het nummer waarbij je de problemen ondervindt + eventueel het land (Duitsland, Frankrijk,...)
      • De melding die je te horen krijgt (bezettoon, overbezettoon, een bepaalde boodschap, ...)
      • Een aantal tijdstippen (dag, uur) wanneer je dit nummer proberen te bereiken hebt.

    • Bezorg onze klantendienst bovenstaande gegevens via e-mail: info@united-telecom.be.

  3. Bij problemen met de comfortdiensten bv. doorschakelingen, nummerweergave, voicemail,.. wend je je steeds tot de klantendienst van Proximus via het nummer 0800/22 400 daar deze diensten door Proximus worden geleverd en gefactureerd.

Instellingen e-mail

Instellingen inkomende mails (POP server):

Emailadres:

  • @emails.be : pop.emails.be
  • @unitedtelecom.be : in.unitedtelecom.be
  • @unitedadsl.be : pop.unitedadsl.be

Instellingen uitgaande mailserver (SMTP), afhankelijk van de netwerkverbinding:

  • Always ADSL / ADSL Max / All in One : out.unitedtelecom.be
  • United ADSL : smtp.unitedadsl.be
  • Surf@Home / Surf&Talk : smtp.unitedadsl.be

Je kan ook steeds je email via webmail raadplegen:

  • @emails.be : webmail.emails.be
  • @unitedtelecom.be : webmail.unitedtelecom.be
  • @unitedadsl.be : webmail.unitedadsl.be

Verbinding op afstand

Modem Instellingen

Modeminstellingen Always ADSL / ADSL Max

1. BRUO:

PPPOE

Encapsulatie : LLC/SNAP
VPI : 0
VCI : 32
prim. Dns : 212.53.4.4
sec. Dns : 212.53.5.5

2. BROBA:

PPPOA

Encapsulatie : VC/MUX
VPI : 8
VCI : 35
prim. Dns : 212.53.4.4
sec. Dns : 212.53.5.5

Modeminstellingen United ADSL

PPPOE

Encapsulatie : LLC
VPI : 8
VCI : 35
prim. Dns : 193.74.208.135
sec. Dns : 193.74.208.65

Wat is Easy Switch?

Easy Switch is een gereguleerde procedure die het veranderen van vaste operator gemakkelijker moet maken, en dubbele facturatie vermijdt. De voorwaarde is wel dat je over een actieve vaste internetverbinding beschikt, voor residentieel gebruik. Meer officiële informatie vind je op http://bipt.be/public/files/nl/22020/20160916.pdf

Indien je kiest voor Easy Switch geef je United Telecom het mandaat om je contract bij je huidige operator te beëindigen. Indien je huidige contract ook vaste en / of mobiele telefonie bevat, kan je op dat mandaat ook aanduiden wat er met je vaste en/of mobiele telefoonnummer(s) moet gebeuren: de diensten ofwel bij je huidige operator behouden, ofwel naar United Telecom overdragen, ofwel de dienst annuleren.

Nadat de diensten bij je nieuwe operator zijn geactiveerd, zal je huidige operator worden verzocht om je huidige contract stop te zetten. Je kan zelf kiezen wanneer je nieuwe operator dit verzoek indient.

Hoe werkt Easy Switch?

Om de Easy Switch procedure te starten heb je je Easy Switch ID en je klantummer nodig. Het Easy Switch ID is de unieke identificatiecode waardoor je huidige operator weet welke dienst(en) precies moet worden stopgezet.

Bij United Telecom is de Easy Switch ID gelijk aan het klantnummer dat op je factuur en online in de klantenzone my.united-telecom.be is vermeldt.